Tuesday, November 8, 2011

kamal vs ilyas

..assalamualaikum..

selit sebentar "SALAM AIDILADHA kepada semua umat islam"..hee..
boleh lagi kan??sebab takbir still ada lagi kt tv..huhu

hari tu tak sempat nak update..

aL-maklumlah..im de busy girL kt dapur time raya hari tu*hee..eceh..boley wat caLon isteri ni..

okay..berbalik kepada title di atas..

-KAMAL vs ILYAS-

huhu..persaingan antara mereka sungguh sennnnggGGGet untuk memenangi hati seorang wanita bernama 'soffiya'

you all dah dapat teka kan cerita apa ini?

for th0se yang mengikuti rancangan televisyen ini..dari awal lagi mesti dah dapat agak cerita apa kan..

-tiz (bukan kura-kura tim aw??huhu).fiz0.azhar.izara-

tiz = soffiya
fizo = ilyas
izara = fi0na
azhar = kamal (aku sokong dia)huhu

tahniah kepada anda kerana supp0rt cerita malaysia..wahaha

okay..ceritanya begini..

aku and family aku menont0n cerita ini..aku tidaklah dari awal men0ntonnya..
sebab aku study(konon nya)hee..

ini antara aku.adik-adik ak.n b0ndaku yang tercinta..

ahli keluargaku meny0kong ilyas akan memiliki hati soffiya*mungkin kerana watak utama dalam cerita ini ilyas n soffiya..manakala aku yakin 100% kamal yang bertakhta di dalam hati soffiya..

yang membuat diriku sedikit terkejut..

adik aku sanggup menghabiskan kreditnya dengan mengundi ilyas yang akan berjaya mendapat cinta soffiya..

then..pe cer?kau lent0k-lent0k dengan aku untuk menghabiskan kredit aku balik??

=.=''

aku dibuli oleh kamu??erghh!!

berUNTUNGlah kamu kerana ada sis yang begitu blurrr~huh(anda semua k0mplot)

T__T

disebabkan peny0kong bagi pihak ilyas begitu ramai..aku sedikit gentar..takut-takut sangkaan aku melisit..

walaupun begitu..aku tetap dengan keputusan aku..aku yakin dengan sangkaan aku..

tettttttt~

akhirnya..cerita akasia itu tamat..

dan ternyata..KAMAL yang telah berjaya memenangi hati SOFFIYA..tanpa kamal sedari..bahawa cinta soffiya adalah untuk kamal(suaminya yang tercinta)
and
ILYAS dan SOFFIYA hanya berkawan baik sahaja..dan cinta antara mereka tidak lebih daripada itu..hee

hahahahahah

aku menang weyhhh!!!
tanpa mengundi..

the MORAL VALUE yang kita boleh perolehi di dalam post kali ini :

-sentiasa yakin dengan keputusan anda
-tidak perlu menghabiskan KREDIT orang semata-mata hanya untuk mengundi mereka yang memang akan kalah..bhahahaa(gelak kejam)

tetapi

kalau moral value dari cerita ini..
erm..

-jangan asik nak tuduh orang jew..
-dengar penjelasan dari mereka dahulu..
-berteus-terang its better eventhough its bit bitter..
-sikap saling mempercayai antara satu sama lain itu sangat penting*tapi jangan percaya sangat takut dipermainkan pula...

lagi??urmm..malaih eh cek nak terangkan walaupun sekarang zaman sudah moden..sudah ada lampu

blog note : 1.adik!!btw kredit tu akak tak kisah punnn..sebab sudah diTopout kembali..hehe and kalau nak lagi..minta jew..on de sp0t aku kasi..huhuhu c(=

2.kepada 'A' amacam?kau kata aku tak supp0rt cerita melayu?cerita malaysia??huhu..amacam?sudah nampak??lu layan kah cerita ini?wa cakap sama lu lah..wa layan suma cite..ADIL?huhu..so kepada 'A' i kn0w..tht u now this is b0ut u..haha..walaupun sometime dah macam desperate h0usewife sebab layan drama melayu..cemgini rupa..hehe

"so..jangan nak salah faham lagi"

^_^



No comments:

Post a Comment